A Best-Lof Kft.-t 1996-ban alapították, fő profilja kezdetben fuvarozás volt, de mára kinőtte magát a cég, így már a logisztika különböző irányzataival is foglalkozik. Szabó Ádám, az alföldi cég fuvarszervezője elmondta, ahogyan az évek alatt növekedett a vállalkozás és egyre több kamion került a flottájukba, megszületett a gondolat a vezetők fejében, hogy valahogyan hatékonyabbá tegyék a vállalkozás működését.
Ekkor került a képbe a Telematics, akikkel immáron 10 éve partnerek. Szabó szerint a Telematics GPS-alapú, valós idejű, komplex jármű-, és flottafigyelő szolgáltatásával a Best-Log Kft. működési hatékonysága érezhetően javult.
Amellett, hogy a flottájukba tartozó 30 kamion útját egyszerűen nyomon tudják követni, mindig látják, merre járnak a sofőrök, mennyivel mennek, hol vették fel vagy rakták le az árukat, esetleg dugóba kerültek-e, a gépjárművezetők is sokkal könnyebben tudják tartani egymással a kapcsolatot.
Szabó szerint a GPS-es flottafigyelés csökkentette a járműpark költségeit, miközben hatékonyságát érezhetően növelte. Kiemelte még a Telematics naprakész supportját, szavai szerint bármikor el lehet őket érni, ha bármi kérdésük van vagy gond adódik.
A sofőrök közötti kommunikáció is nagyot javult, hiszen míg korábban a járművezetők úgy tartották a kapcsolatot, hogy felhívták egymást, mióta a Telematics telefonos applikációját, a fliGo flottakezelő mobilalkalmazást használják, sokkal könnyebben tudnak egymással chatelni és beszélgetni.
A fliGo alkalmazás segítségével a mobiltelefonon valós időben nyomon követhető a flottába tartozó járművek helyzete a térképen, látható az üzemanyag-fogyasztás, a végsebesség, a sofőr vezetési stílusa, a gyorsítások és hirtelen fékezések, gyorshajtások, ezenkívül használatával elkerülhetők a dugók is.
A sofőrökkel ellentétben Szabó Ádám inkább a webes Telematics Portalon keresztül lép be, ahol szintén valós idejű hozzáférést kaphat bármelyik járműhöz, felhasználóhoz vagy alflottához, az aktuális pozíciók segítségével mindent ellenőrizni tud a térképen, illetve megnézheti a közelmúltbeli tevékenységeket is.
Kitért arra is, hogy a gyorshajtások száma is érezhetően megcsappant, mióta a Telematics ügyfelei, mivel az alkalmazásban a flottakezelő sebességkorlátozásokat állíthat be, és értesítést kap, ha azokat átlépik a sofőrök.
Szabó az egyik leghasznosabb funkciónak a tankszintmérő szondát, vagyis az üzemanyag-fogyasztás folyamatos ellenőrzését tartja. A szolgáltatással nem csupán a tartályban éppen aktuális üzemanyagszintet csekkolhatjuk, hanem az adatokat akár több évre visszamenőleg is meg lehet nézni.
Mint mesélte, nemrég fordult elő, hogy kapott egy 3 ezer eurós osztrák bírságot, amit nehezen akart elhinni, mivel emlékei szerint nem járt kint a kamionjuk a bírságon szereplő időpontban. A gépjárműveikbe épített Telematics GPS-es nyomkövető adatait visszanézve kiderült, bizony jól emlékezett: a kamion nem volt ott, így ezt igazolva be sem kellett fizetnie a bírságot.
Szabó Ádám elmondta, cégük időmenedzsmentjét a Telematics OBU One automatikus magyarországi útdíjfizetési megoldása is segíti. A jármű akkumulátorához csatlakoztatva egyszerűen felszerelhető ObuOne rendszerrel a HU-GO útdíjhoz kapcsolódó összeg közvetlenül az ügyfél számlájáról kerül levonásra, így a sofőrök az útdíjvásárlás okozta gondok nélkül szállíthatnak Magyarországon.
Mióta a Telematics ügyfelei, többé nem fordul olyan elő, hogy egy kamion fizetés nélkül megy át egy kapun, ha pedig mégis, akkor azonnal jelzést küld erről a HU-GO Portal és a Telematics munkatársai már intézkednek is.
Szabó Ádám elmondta, maximálisan elégedettek a Telematics szolgáltatásaival, semmiképpen nem váltanának.