Az 1991-ben Lévai Gábor alapította Polar-Studió családi vállalkozásként kezdte pályafutását, és ezt azóta is fenntartja. Mivel a család a villamos szakmában szerzett iskolai végzettséget, egyértelmű volt, hogy ezen a területen kezdi meg működését is. A fő irány így elektromos tervezésként és kereskedelemként teljesült be. A későbbi évek tapasztalatai alapján a Polar-Studió 2 Kft. a tervezési munkák mind szélesebb körű lehetőségeivel és kihívásaival találta magát szemben, így a kereskedelmi részt inkább lezárta, és kiadta egy másik cégnek. Közben folyamatosan jöttek a megbízások a kivitelezési feladatok elvégzésére is. Ennek következtében ez is bekerült a vállalat profiljába.
Bognár Péter, a tervezéssel és villamos fővállalkozással, naperőművek, csarnokok, középfeszültségű hálózatok szerelésével és kivitelezésével foglalkozó Polar-Studió 2 Kft. kivitelezési részlegének vezetője elmondta, Bács megyében a legnagyobb tervező-kapacitással rendelkeznek, és a kivitelező kapacitásban is igen előkelő helyen vannak.
Mint mondta, az első évük borzasztó nehéz volt, akkor még csak keresgélték a munkalehetőségeket. Aztán az évek alatt szépen jöttek az alvállalkozók, felvettek egy embert, akinek vásároltak egy teherautót. Csakhogy a kolléga nem mindig ott volt, ahol lennie kellett volna. Bognár szerint ekkor jött az ötlet, hogy kezdjék el követni az autókat., ám ekkor még nem léptek semmit. 2015-ben aztán jött még két kolléga a céghez, és lett így még két gépjármű, illetve eljutottak oda, hogy raktárat béreljenek. Mivel a logisztikát saját teherautóval szolgálták ki, így ismét találkoztak a már említett jelenséggel: a teherautó nem mindig ért célba a szerintünk elképzelt idő alapján.
Végül is 2015. végén lettek a Telematics ügyfelei, és elkezdték a cég GPS-alapú, valós idejű, komplex jármű-, és flottafigyelő szolgáltatását használni, és szavai szerint csodák csodájára nemcsak az útidő is rövidült le, hanem az üzemanyag-fogyasztások is lecsökkentek, ráadásul sokkal kevesebb gyorshajtási bírságot söpörtek be az autókkal.
Felidézte, kezdetben, amikor még csak három-négy autóval szaladgáltak, előfordult, hogy nyolc gyorshajtással kapcsolatos bírságot szedtek össze, amikortól kezdve viszont tudták a kollégák, hogy figyeli őket a rendszer, sokkal finomabban és elővigyázatosabban közlekedtek.
Jelenleg 14 autóból álló flottájuk, amelyekbe az ügyvezető kivételével mind beépítették a Telematics GPS-es nyomkövetőit.
Bognár elmondta, mivel a sofőrök rengeteget beszélgetnek napközben, és sokszor előfordul, hogy nem tudják felvenni a telefont, elkezdték a Telematics telefonos applikációját, a fliGo flottakezelő mobilalkalmazást használni, mivel úgy sokkal könnyebben tudnak egymással chatelni és beszélgetni. A fliGo alkalmazás segítségével a mobiltelefonon valós időben nyomon követhető a flottába tartozó járművek helyzete a térképen, látható az üzemanyag-fogyasztás, a végsebesség, a sofőr vezetési stílusa, a gyorsítások és hirtelen fékezések, gyorshajtások, ezenkívül elkerülhetők a dugók is.
Bognár szerint a fliGo egyfajta közös kommunikációs platformként működik náluk a cégen belül, hiszen használatával nem kell megkérdezni telefonon, hogy elindult-e már a kolléga, hiszen csak ránéznek a mobilra, és máris látják.
Sokkal átláthatóbbá vált az, hogy az áruk mikor érkeznek meg a helyszínre, a kollégák mikor érnek oda egy tárgyalásra, vagy hogy egyáltalán kell-e szólni az illetőnek, hogy induljon el.
“A nejem már rám szokott szólni, mert látja, hogy merre járok, így gyakorlatilag a házzasságomban is egyfajta stabilitást teremt” - jegyezte meg viccesen Bognár.
A cég működési hatékonyságát érezhetően javították a Telematics szolgáltatásai, úgy véli, már nem tudnának visszatérni abba a rendszerbe, hogy nem látják az autókat.
A GPS-es flottafigyelő rendszer további előnyeként azt is kiemelte, hogy nem kell azzal időt töltenie, hogy vezesse a gépjármű-nyilvántartást, hanem csak megkéri a kolléganőit, hogy megnézzék, mikor, merre járt az autója, és az adatok alapján könnyen kitöltik a szükséges dokumentumokat.